reklama

Deň po starom

Neviem, kde sa na to podáva žiadosť, ale chcela by som založiť deň návratu k dobe pred aplikáciami. Ok, nemusí byť celý deň, možno by stačila hodinka či dve, kedy si nájdeme čas len pre seba a tých, na ktorých nám najviac záleží.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Smartfón. Ďalšia vecička, ktorá popri laptope, tablete a iných, udáva smer ľudského tepla do modrých čísel. Paradoxne, jeho poslaním je spájať, uľahčovať a komunikovať. Zdá sa však, že robí opak. Paradoxne, koncept tohto článku som napísala v androidovej aplikácii podobnej denníku. Paradoxne, mnohé aplikácie na smartfónoch považujem za úžasné vychytávky.

Ráno kedysi vyzeralo inak. Víkendové ráno som sa prevaľovala dlho v posteli, dala som si kakao, pozrela epizódu Toma a Jerryho a ešte predobedom som stihla pobehať celé sídlisko. Potom sa kakao zmenilo na kávu, ktorá sa varila počas spúšťania operačného systému. Počas raňajok som si na laptope prečítala všetky novinky zo sveta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dnes ma zobudí budík s virtuálnym vtáčim spevom, ktorý má navodiť pohodu. Skôr ako ho zruším, vidím na lište 4-palcovej obrazovky notifikácie, ktoré pribudli. Skôr ako stihnem odhrnúť záves na okne, informácie o počasí sa aktualizujú na hlavnej obrazovke a ja viem, čo ma vonku čaká. Svoje hi-tech prístroje máme možnosť dokonale personalizovať, pri tom zabúdame budovať naozaj dôležité vzťahy.

Nedávno som si prečítala (v elektronickom formáte...) Čapkovu drámu R.U.R. o ovládnutí sveta robotmi. Poznámka pod čiaru - vznikla dávno pred holywoodskymi blockbustermi s podobnou tematikou ;) Neverím v podobné apokalyptické zvestovania. Snažím sa uveriť, že stále je nám bližšie to prírodné a živelné ako sterilné a technické. Dúfam, že väčšina uprednostňuje ľudské teplo ako žiarenie SAR.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Chápem, že veci sa ľahšie píšu obrazovke bez duše ako hovoria z očí do očí. Rozumiem tomu, že uľahčovať si veci je ľudské a prirodzené. Ale predsa, nebolo by niekedy fajn robiť veci po starom? Navrhujem deň/hodinu ľudskosti. Skúste pozvať priateľa z chatu na chatu (alebo večeru, do kina, na kávu). Otestujte, čo sa stane, keď necháte všetky uľahčováky zamknuté doma a prejdete sa v príjemnej spoločnosti (to môže znamenať aj sám) po blízkom okolí. Jeseň je plná farieb, objavte ich live, nie vo vysokom rozlíšení. Veď je neporovnateľne príjemnejši dotýkať sa človeka ako klávesnice. Nájdite si záľubu, ktorú nepodporuje žiadna aplikácia (toto bude oriešok) a venujte a jej aspoň raz týždenne. Čítajte papierové knihy s pridanou hodnotou, ktorou je ich vôňa. Dúfam, že budeme úspešní :)

Agáta Mikolková

Agáta Mikolková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Myšlienka je ako vírus. Pružná. Vysoko nákazlivá. Aj najmenšie semienko nápadu môže rásť, definovať vás alebo zničiť. (Mr. Cobb, Inception) Zoznam autorových rubrík:  RecenzieJazykyVesmírSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu